SM-maastot tulossa

SM-maastojen osallistujalista on saapunut järjestäjien nettisivuille. Naisten sarjaan on ilmoittautunut 42 maastomenijää, mutta kovia nimiä puuttuu. Itsekin mietin osallistumista 10-milaan. No, en todellakaan miettinyt!

Viimeksi kun maastojuoksin Imatralla, oli vuosi 2007. Forssan Salamalla oli kova vauhti päällä, ja joukkuetovereita pääsi tapaamaan ensiaputeltalla, jossa Sanni ja Janni olivat tiputuksessa. Minä puolestani olin juossut plantaarifaskiitin kelvottomaan kuntoon. Itse kisassa kulku oli hyvä, mutta menestymistä häiritsi se, että reitin alamäkiosuuden jouduin molemmilla kierroksillä kävelemään. Pariin viikkoon kisan jälkeen kävelykään ei enää sujunut.

Tänäkin vuonna olen saanut parahiksi jalkapohjan hieman kipeytymään. Tällä kerralla uskon kyseessä olevan vain pieni lastentauti, joka koettelee hetken ennen kuin jalat taas tottuvat juoksemiseen. En siis pelkää, että joutuisin taas vaihtamaan kesken kisan kävelyvaihteen päälle. Luottamukseni jalkojani kohtaan tällä hetkellä on itse asiassa hyvä. Viime viikot olen kilpaillut melko ahkerasti (2 kisaa viikossa) ja tehnyt oikeastaan kaiken muun pyörällä tai uiden.

Luotan siis siihen, että "triathlon- harjoitteluni" takaa sen, että jalat kestävät maaliin asti ja vielä sen jälkeenkin. Se, kuinka hyvää vauhtia niillä on tarjota, on täysin päivästä kiinni. Jalat ovat tällä hetkellä vaikeasti ennustettavan hitaat palautumaan ja hitaat muutenkin. Olen silti yllättynyt siitä, kuinka hyvin ne ovat palvelleet tällaisinakin.

Jännää ja kivaa päästä taas sm-maastoihin!

Kommentit

  1. Oi, Imatra jälleen! On siitä varmaan hetki, kun olin ekaa kertaa aikuisten sarjassa ja matkalla tein gradua... Oi jospa voisin olla mukana! Huomenna sen sijaan Ideapark-juoksun minimaraton! Tsemppiä maastoon! :)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit